Klantencentrum - Hier vind je een antwoord op al uw vragen
Over ons
Contact
Afhaal en Verzending
Betaalmethodes
Garantie
Over ons
Wie zijn wij
Electromania.be is een volledig Belgisch familiebedrijf en één van de grootste onafhankelijke internetwinkels van België, nu ook met toonzaal. Maandelijks ontvangt de website 80.000 unieke bezoekers, een aantal dat elke maand nog verder groeit. Het online aanbod van meer dan 15.000 referenties omvat alle recente modellen van alle belangrijke merken, en dit steeds aan een zeer gunstige prijs.
In de showroom (450m²) kunt u terecht om de meest verkochte toestellen per productcategorie te ontdekken. Meer dan 1000 referenties zijn direct leverbaar uit het magazijn Sint-Niklaas en 10.000 uit het Centraal Magazijn. Al onze producten komen van de officiële Belgische importeurs en distributeurs. Hierdoor kunt u steeds rekenen op uitstekende dienst naverkoop.
Afhaalpunt, Klantendesk en Showroom
Lindenstraat 76
9100 Sint-Niklaas
België
Tel: 0032 (0)3 765 18 08
Mail: info@electromania.be
www.electromania.be/showroom-i18.html
Openingsuren
Maandag | 9u00 tot 17u00 |
Dinsdag | 9u00 tot 17u00 |
Woensdag | 9u00 tot 17u00 |
Donderdag | 9u00 tot 17u00 |
Vrijdag | 9u00 tot 17u00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
Bedrijfsgegevens
Afhaalpunt en Klantendesk |
Lindenstraat 76 9100 Sint-Niklaas |
BIT Marketing BVBA |
met maatschappelijke zetel: BTW BE (0)873.555.373 |
Bankrekening nummer | KBC 737-0171085-20 |
Voor buitenlandse betalingen |
IBAN BE28 7370 1710 8520 BIC KREDBEBB |
Telefoon | 0032 (0)3 765 18 08 |
info@electromania.be | |
Electromania.be | is de handelsbenaming van de webwinkel |
Contact
1) Kom naar onze showroom: Lindenstraat 76, 9100 Sint-Niklaas.
Openingsuren: Maandag tem Vrijdag: 9u00 - 17u00, Zaterdag en Zondag gesloten.
2) Vul snel onderstaand contactformulier in of stuur een mail naar info@electromania.be en wij zullen uw vraag zo snel mogelijk beantwoorden (steeds binnen de 48 uur). Indien u vragen hebt over een (openstaande) bestelling, gelieve dan steeds uw ordernummer te vermelden.
Electromania.be is de handelsbenaming van de webwinkel van firma BIT Marketing BVBA.
TEL: 0032 (0)3 765.18.08
BTW BE 0873.555.373, KBC 737-0171085-20, IBAN BE28 7370 1710 8520, BIC KREDBEBB
Afhaal en Verzending
Levertermijnen ( België en Nederland)
Indien de bestelling – volledig - op voorraad is bij Electromania.be, aangeduid op de website met icoon
"direct leverbaar" of "promo op stock" :
- Afhaling Sint-Niklaas steeds mogelijk onmiddellijk na de bestelling, Bij voorkeur de bevestiging van Electromania - na stockcontrole - afwachten.
Afhaling van stockartikelen kan ook zonder bestelling vooraf.
- Levering van een bestelling voor 15u00: volgende werkdag (inclusief ook op zaterdag voor standaard éénmansleveringen (kleine pakketjes). Geen groot huishoudtoestellen - 2XL leveringen op zaterdag!).
- Levering van een bestelling na 15u00 tweede volgende werkdag (inclusief ook op zaterdag voor standaard éénmansleveringen (kleine pakketjes). Geen groot huishoudtoestellen - 2XL leveringen op zaterdag!).
De klant kan evenwel steeds zelf een andere leverdatum kiezen en mededelen aan de transportfirma via de mailbevestiging van de levering en leverdatum.
- Levering met eigen vervoer / met extra service inbouw : volgens afspraak tussen klant / installateur
Indien de bestelling op voorraad is in het “centraal magazijn”
- Afhaling: volgende werkdag indien besteld voor 12u00, anders tweede volgende werkdag.
De klant kan best altijd de bevestigingsmail van Elecromania.be - na receptie levering door centraal magazijn - afwachten.
- Levering van een bestelling van vóór 17u00: volgende werkdag (inclusief ook op zaterdag voor standaard éénmansleveringen), na 17u tweede werkdag (idem) na de bestelling. De klant kan evenwel steeds zelf een andere leverdatum mededelen aan de transportfirma via de mailbevestiging van de levering en leverdatum..
- Levering met eigen vervoer / met extra service inbouw : volgens afspraak tussen klant / installateur
Indien op de bestelling op “voorraad is bij de fabrikant / distributeur “ dan bedraagt de levertermijn voor afhaling of levering 2 tot 7 werkdagen. De klant wordt onmiddellijk verwittigd per mail of telefoon als zijn order klaar is voor verzending.
Afhaalservice
Alle bestellingen kunnen gratis afgehaald worden in ons afhaalpunt. Zodra de bestelling compleet is en klaar staat voor afhaling, ontvangt de klant een bevestiging per mail of telefoon. Toestellen die op voorraad staan in het magazijn van Electromania.be kunnen onmiddellijk worden afgehaald (dus zonder voorafgaandelijke bevestiging), maar in dit geval is er geen voorraadcontrole gebeurd. Gedeeltelijke afhalingen zijn toegelaten.
Bij afhaling van een nieuw toestel, kan het gelijkaardig buiten gebruik gesteld toestel kosteloos achtergelaten worden in het afhaalpunt.
Door de corona maatregelen zal u niet geholpen worden bij het in en uitladen van uw bestelling.
Er zijn ontsmetten karren ter beschikking, gelieve hier rekening mee te houden bij uw afhaling.
Openingsuren
Maandag |
9u00 tot 17u00 |
Dinsdag |
9u00 tot 17u00 |
Woensdag |
9u00 tot 17u00 |
Donderdag |
9u00 tot 17u00 |
Vrijdag |
9u00 tot 17u00 |
Zaterdag |
Gesloten |
Zondag |
Gesloten |
Afhaaladres / Klantendesk / Showroom
Electromania.be
Lindenstraat 76
9100 Sint-Niklaas
03 765 18 08
0032 3 765 18 08
Leveringsservice aan huis
Voorwaarden – classificatie
De verzendkosten en voorwaarden worden bepaald door de categorie waartoe het toestel behoort en het gewenste serviceniveau. Indien de klant beroep doet op de verzend- en eventueel installatieservice, wordt bij elke bestelling van een toestel of toebehoren, de bij de betreffende categorie behorende service en kosten vermeld.
A. Standaardpakket
Quasi alle klein elektro, dampkappen tot 90cm en kookplaten (m.a.w. compacte toestellen) vallen onder de
noemer standaardpakket (omvang max 300 en gewicht max 30kg)
B. Levering 1,5 Extra Large pakket
Onder deze verzendcategorie vallen quasi alle ovens en eventueel te zwaar klein elektro:
(max omvang 60 x 60 x 60 en 40 kg)
C. Levering TV
Onder deze categorie vallen alle TV toestellen tot 62’. Grotere toestellen vallen onder categorie D.
Voormelde leveringen categorie A, B of C gebeuren binnen een éénmansnetwerk.
D. Groot elektro 2XL Homeservice van drempel-service tot full service vrijstaande toestellen
De leveringen van groot-witgoed-toestellen gebeuren met een tweemansnetwerk, tenzij Electromania.be verkiest deze in bepaalde gevallen te leveren met eigen vervoer (bijv. omliggende regio, groot aantal toestellen, …).
Bij het service level “drempelservice” wordt het toestel achter de eerst afsluitbare deur van het adres van de klant afgeleverd. Bij levering in appartementsgebouw zonder lift, maar met brede stenen traphal, is levering mogelijk tot max. de 3de verdieping. Appartement met houten traphal (bv. herenhuis) uitgesloten. Gelieve daarvoor Full Service levering te kiezen (zie volgende paragraaf).
Bij het servicelevel “full service” wordt een vrijstaand toestel op de door de klant gewenste gebruiksplaats afgeleverd, uitgepakt en aangesloten op de bestaande aansluitingen voor water en electriciteit alsook de waterafvoer. . Het intern transport in een appartement zonder lift is hierbij beperkt tot 3de verdieping,en in een woning tot de kelder (-1) of eerste verdieping.
E. Extra service inbouwtoestellen, aansluiting fornuizen en andere toestellen
niet voorzien in D, uitgevoerd door Electromania zelf.
De inbouw van keukentoestellen (oven, kookplaat, espresso, vaatwasser, koelkast, dampkap), het installeren en aansluiten van fornuizen en side-by-side koelkasten zijn werkzaamheden die enkel door de bezorger-technieker van Electromana.be zelf kunnen uitgevoerd worden.
Belangrijk ! Deze service is standaard van toepassing voor leveringen op het gelijkvloers of appartementen bereikbaar met lift en voor leveradressen binnen een straal van maximum 50 km rond het afhaalpunt. Voor leveringen (vooral van zware en / of grote toestellen met de trap naar kelder of verdiep) of voor verdere afstanden dient de haalbaarheid, extra kosten en redelijke planning vooraf met Electromania.be afgesproken. In dat geval dekken de forfaitair voorziene kosten immers niet de werkelijke kosten van de service.
Werkwijze - communicatie
Zoals blijkt uit wat volgt, is het belangrijk dat de klant bij het aanmaken van zijn account, een correct emailadres alsook zijn GSM nummer opgeeft.
ABC Eénmansnetwerk
Op de dag van verzending wordt de ontvanger-klant per e-mail geïnformeerd over de levering (afspraakbevestiging) met daarin vermelding van een tijdsvak van maximaal 3 uur waarbinnen de koerier verwacht te arriveren. In deze communicatie staan de contactgegevens van de bezorger mocht de ontvanger de afspraak willen wijzigen. Verder krijgt de klant een SMS met de verwachte aankomsttijd (binnen 30 à 60 minuten). De klant kan zijn levering ook online opvolgen met de real-time Track & Trace..
Is de klant niet thuis, dan ontvangt hij onmiddellijk een digitaal “niet-thuis-bericht”. Met deze online tool kan de klant dan direct een nieuwe afspraak inplannen.
D Tweemansnetwerk
Na het afsluiten van de planning wordt de klant optioneel per SMS en/of email op de hoogte gebracht van de definitieve planningstijd. Daarnaast ontvangt de klant van de bezorger een email met een link waarbij de zending in real-time kan gevolgd worden, waarbij continu de actuele verwachte levertijd wordt getoond. Bij 2XLInhome contacteert de bezorger de klant circa een uur voor levering met de mededeling dat hij zal arriveren met de zending.
Indien de klant niet thuis is, levert de bezorger, indien mogelijk, het pakket bij de buren af. Indien dit niet mogelijk is, laat de bezorger een kaartje achter met daarop instructies voor het maken van een nieuwe leverafspraak.
E Extra service inbouwtoestellen, aansluiting fornuizen en andere toestellen
uitgevoerd door Electromania zelf
Als verzendingsmodus voor het hele order dient “levering” gekozen terwijl de gewenste full service of inbouw kan gevraagd en aangeduid per toestel. De totale verzendkosten wordt per order afgetopt zoals voorheen gemeld.
Deze werkzaamheden m.b.t. de inbouwservice worden vrij stringent ingepland op welbepaalde dagen en volgens daartoe vastgelegde leveringsrondes. De klant wordt op voorhand gecontacteerd (telefoon en of mail) om de dag van levering met inbouw / installatie af te spreken. In de namiddag vóór de dag van levering ontvangt de klant dan een bevestigingsmail met mededeling van de geplande levertijd. Dezelfde werkwijze geldt ook voor leveringen in de regio of grote leveringen die door Electromania zelf worden uitgevoerd i.pl.v. door de externe transportfirma.
Ook hier geldt de bepalingen onder D in verband met omwisselen van de scharnieren (afznderlijk en vooraf aan te vragen)
Verzend- en servicekosten
De verzendkosten worden in regel bepaald op basis van
- de categorie waartoe het toestel behoort
- Het aantal toestellen per order
- het servicelevel van de levering of extra service
De exacte lever- en mogelijke servicekosten worden vermeld bij elk toestel op de website.
In het algemeen zijn volgende verzendkosten per toestel van toepassing voor België en Nederland:
Aangeduide klasse Kost incl. BTW
A standaardpakket 10 tot max 20 EUR
B 1,5 XXL pakket extra Large 30 EUR
C TV € 20 EUR
D Groot electro (tweemanslevering) 30 EUR
D Side-By-Side 50 EUR
D Full Service per vrijstaand toestel extra kost 20 EUR
E Verzending / verplaatsing voor service inbouw 30 EUR
Kosten extra service inbouw - installatie
Electromania.be voorziet volgende forfaitaire vergoeding per toestel - exclusief voormelde verzendkosten.
De verzendkosten bij inbouw (= de verplaatsing van de installateur) bedragen voor alle toestellen ¤ 30.
VRIJSTAANDE toestellen |
Kost ¤ incl. BTW |
|
Fornuis 60 cm |
€ 30,- |
|
Fornuis vanaf 90 cm |
€ 40,- |
|
Side-by-Side koelkast |
40,- (enkel eigen transport straal 40 km) |
|
INBOUW toestellen |
Betaalmethodes
Tenzij uitdrukkelijk afwijkende betalingstermijnen worden overeengekomen, dient Electromania.be de volledige betaling van het order te ontvangen hetzij vooraf bij de bestelling hetzij ten laatste op het ogenblik van de afhaling of de levering aan huis.
In het bestelproces van een order, heeft de klant de keuze tot volgende betaalmogelijkheden:
1. Online betaling via Multisafepay
Multisafepay regelt de online betaling van de klant bij afronding van zijn order in een volledig tegen fraude verzekerde en beveiligde omgeving:
- met gebruik van de bank- of kredietkaarten: Bancontact/MrCash, Maestro, VISA en Mastercard
- of met Online Banking iDEAL en SOFORTBANKING (bankoverschrijving - verwerkingstijd 2-3 dagen).
Bij een online betaling wordt de bestelling onmiddellijk geregistreerd als betaald en is de bestelling dus klaar voor verdere afhandeling / verzending.
Electromania kan de klant ook een online betaallink via mail doorsturen nadat een order werd geregistreerd met alle betaalmogelijkheden zoals hiervoor gemeld.
2. Vooruit betalen door bankoverschrijving
Nadat de klant zijn order heeft bevestigd, kan hij het totaalbedrag betalen door overschrijving naar:
Bankrekening 737-0171085-20
IBAN BE28 7370 1710 8520
BIC KREDBEBB
ten gunste van op naam van BIT Marketing BVBA, Lindenstraat 76 te Sint-Niklaas
met in de mededeling uw order- en klantnummer.
Op het moment dat Electromania.be de betaling ontvangt op de rekening, is het order - indien compleet - klaar voor uitvoering.
3. Betalen bij afhaling
Wie niet vooraf heeft betaald, kan bij afhaling betalen met volgende betaalmiddelen:
- cash (wettelijk tot maximum ¤ 3.000)
- Bancontact / Mr Cash
- VISA
- Mastercard
- Maestro
- Bankcheque, uitgeschreven of geëndosseerd aan order van Bit Marketing BVBA
- Ecocheques (zie verder 3.5)
4. Rembours bij levering
Bij levering aan huis, kan de klant opteren voor betaling aan de bezorger:
- met bank- en of kredietkaart (PIN) tot maximum ¤ 2.500
- Cash betalingen bij levering aan huis zijn niet meer mogelijk!
Voor deze service wordt 10 EUR (BTW inclusief) extra aangerekend.
Indien het te betalen bedrag hoger is dan voormelde maximum bedragen, dient de klant het saldo op een andere wijze vooraf te betalen (Online-LINK of bankoverschrijving).
5. ECO-cheques
Electromania.be aanvaardt een gehele of gedeeltelijke betaling met ECO-cheques indien aan de wettelijke voorwaarden is voldaan. Indien de klant de bestelling zelf afhaalt, kan hij de ECO-cheques afgeven in het afhaalpunt (betaling bij afhaling).
Voor de betaling met ECO-cheques ingeval van levering aan huis, gelden volgende mogelijkheden:
- de ECO-cheques worden vooraf afgegeven in het afhaalcentrum;
-
Garantie
Standaardgarantie
Electromania.be garandeert dat de geleverde producten voldoen aan de eisen van bruikbaarheid, betrouwbaarheid en levensduur zoals deze door partijen bij de koopovereenkomst in redelijkheid zijn bedoeld. Vermits Electromania.be enkel producten verkoopt van de officiële Belgische importeurs en distributeurs, is de klant verzekerd van de fabrieksgarantie volgens de Belgische wetgeving.
Wij verwijzen naar de specifieke garantievoorwaarden van elk merk zoals die terug te vinden zijn op de website van de fabrikant of (Belgische) distributeur onder de “service- en garantievoorwaarden”. Bij elk toestel of gelijkaardig toestel van hetzelfde merk vindt de klant de contactgegevens en de link naar de betreffende website
Duur:
De wettelijke garantietermijn bedraagt standaard minimum 2 jaar.
Dekking:
Voor grootwit en bruingoed elektro, heeft de klant recht op een kosteloze herstelling aan huis door de technische dienst van het merk zelf. Deze garantie dekt zowel de materiaal, loon- als verplaatsingskosten zonder vrijstelling. Voor aanvraag van een garantieherstelling verwijzen wij naar punt 7.4 : Wat te doen bij storing of defect.
Voor klein elektro dient de klant het defect toestel voor herstelling terug te bezorgen aan Electromania.be (in de winkel of verzenden) met opgave of beschrijving van het defect. Het toestel wordt dan gratis hersteld en opnieuw ter beschikking gesteld aan de klant (voor afhaling in de winkel).
Uitsluitingen.
In het algemeen wordt voorzien in volgende uitsluitingen van herstelling onder garantie:
- Gebreken als gevolg van bedieningsfouten, oneigenlijk of abnormaal gebruik;
- Onderhoudskosten of kosten schoonmaak ingevolge onvoldoende onderhoud van het apparaat;
- Normale slijtage ingevolge (zeer intensief) gebruik van het apparaat;
- Deuken, krassen of andere uitwendige schade die geen invloed hebben op de werking van het apparaat;
- Gebreken als gevolg van uitwendige factoren zoals indringen van water, zand, vuil, vocht, warmte of koude, brand, blikseminslag, natuurrampen, vallen;
- Voorafgaande herstellingen door een niet-gecertifieerde technieker;
- Gevolgschade.
Extra Garantie van het merk
Voor sommige merken – toestellen of onderdelen - geeft de fabrikant of distributeur een langere garantieperiode. Deze is terug te vinden op de betreffende website of wordt specifiek vermeld bij het toestel op de factuur van de aankoop.
Verlengde garantie
De klant kan bij aankoop van elk toestel bovenop de standaardgarantie 2 jaar, ook de verlengde garantie bestellen, namelijk met 3 jaar tot 5 jaar. Deze voorziet in dezelfde garantievoorwaarden als de standaardgarantie van het merk.
De prijs voor deze verlengde garantie is afhankelijk van de aankoopprijs incl. BTW van het toestel.
De verlengde garantie kan aangeklikt worden in het vakje garantie op de toestelpagina (boven “bestel hier”).
Wat te doen bij storing of defect
Lees aandachtig de gebruiksaanwijzing van het apparaat: hier vindt u wat te doen om de meeste foutmeldingen, storingen of defecten zelf te verhelpen.
Blijkt toch een garantieherstelling nodig, dan neemt de klant voor witgoed en bruingoed best rechtstreeks contact met de dienst-na-verkoop of servicedienst van het merk of desgevallend met de garantiehersteller van het merk (zoals Servilux).
Op de website van Electromania.be kan de klant de contactgegevens en link voor aanvraag herstelling aan huis terugvinden op de pagina van het betreffende of gelijkaardige toestel onder het tabblad “garantie”. Vergeet hierbij niet de volledige referentie van uw toestel bij de hand te houden alvorens de dienst telefonisch of via email te contacteren. Onze factuur dient steeds als garantiebewijs.
Voor herstelling onder de verlengde garantie, dient de klant onze klantendesk te contacteren. De klant meldt de storing of schade aan Electromania en vraagt een bestek aan de garantiehersteller. Eens het bestek is goedgekeurd en de herstelling is doorgevoerd, zendt de klant de factuur naar Electromania, die zorgt voor terugbetaling aan de klant. De klantendesk staat uiteraard steeds voor de klant klaar voor alle vragen in verband met garantieherstellingen en de opvolging ervan
Na de garantieperiode is de klant uiteraard vrij in de keuze van hersteldienst. Electromania.be raadt de klant aan ook na de garantieperiode gebruik te maken van de hersteldienst van de fabrikant. Deze techniekers herstellen enkel hun eigen merk, kennen de toestellen daarom door en door, weten onmiddellijk hoe het toestel hersteld moet worden en hebben de meeste wisselstukken bij de hand. Na de garantieperiode is de hersteldienst van de fabrikant uiteraard betalend.
Eerste gebruik na afhaling of levering
Ingeval de klant bij controle van de levering of eerste gebruik vaststelt dat de levering niet conform de bestelling is (zijnde onjuist, onvolledig, beschadigd, defect, DOA,..) dan dient hij hiervan Electromania.be onverwijld en omstandig in te lichten via email. Electromania.be neemt de klacht in behandeling en zal de klant per email de gepaste oplossing of regeling bevestigen.
Ingeval van schade dient deze binnen de 24u gemeld te worden en zullen er foto's gevraagd worden, neem daarom steeds foto's van de verpakking en het transportlabel wanneer u schade opmerkt.