Klantencentrum - Hier vind je een antwoord op al uw vragen

Over ons

Afhaal en Verzending

Betaalmethodes

Showroom

Garantie

Algemene voorwaarden



Over ons

 

Wie zijn wij

Electromania.be is een volledig Belgisch bedrijf en de grootste onafhankelijke internetwinkel van België, nu ook met toonzaal. Maandelijks ontvangt onze website 70.000 unieke bezoekers, een aantal dat elke maand nog verder groeit. Het online aanbod van meer dan 10.000 referenties omvat alle recente modellen van alle belangrijke merken, en dit steeds aan een zeer gunstige prijs.

In de showroom (450m²) kunt u terecht om de meest verkochte toestellen per productcategorie te ontdekken. Meer dan 500 referenties zijn direct leverbaar uit stock (2000m² magazijn).  Al onze producten komen van de officiële Belgische importeurs en distributeurs. Hierdoor kunt u steeds rekenen op uitstekende dienst na verkoop.

 

Afhaalpunt, Klantendesk en Showroom

Lindenstraat 76

9100 Sint-Niklaas

België

Tel: 0032 (0)3 765 18 08

Mail: info@electromania.be

 

Info:

http://www.electromania.be/showroom-i18.html

 

 

Openingsuren

 

Maandag 9u00 tot 17u30
Dinsdag 9u00 tot 17u30
Woensdag 9u00 tot 17u30 
Donderdag 9u00 tot 17u30 
Vrijdag 9u00 tot 17u30
Zaterdag 9u00 tot 15u30
Zondag Gesloten

 

Bedrijfsgegevens

Electromania.be is de handelsbenaming van firma BIT Marketing BVBA

Maatschappelijke zetel: Lindenstraat 76, 9100 Sint-Niklaas, België

BTW BE (0) 873.555.373

Bankrekening KBC 737-0171085-20

Voor buitenlandse betalingen:

IBAN BE28 7370 1710 8520
BIC KREDBEBB

Tel: 03/765.18.08

E-mail: info@electromania.be

 

 




Afhaal en Verzending

 

 

Afhaalservice

Alle bestellingen kunnen zonder extra kosten afgehaald worden in ons afhaalpunt.  Onze verkoopprijzen zijn immers netto-afhaalprijzen. Zodra uw bestelling beschikbaar is voor afhaling, ontvangt u een bevestiging per mail.

 

Maandag         9u00 tot 17u30       
Dinsdag        9u00 tot 17u30
Woensdag   9u00 tot 17u30 
Donderdag   9u00 tot 17u30
Vrijdag          9u00 tot 17u30
Zaterdag 9u00 tot 15u30
Zondag   Gesloten

 

Bij afhaling van uw nieuw toestel kunt u uw oude toestel kosteloos achterlaten.

 

Afhaaladres / Klantendesk / Showroom
Electromania.be
Lindenstraat 76

9100 Sint-Niklaas

België

Tel: 0032 (0)3 765 18 08

 

Standaard verzendservice: colliedienst

Voor kleinere pakketten (tot max. 30 kg) wordt de levering toevertrouwd aan de colliedienst. U ontvangt de bevestiging van afhaling van uw pakket door de colliedienst samen met de opgave van het Track & Trace nummer zodat u de levering online kan opvolgen.

 

Standaard verzendservice:  drempellevering

In algemene regel worden de toestellen bij u afgeleverd in de verpakking tot aan de drempel op de begane grond:  dit betekent achter de voordeur of op een andere door u gewenste, goed bereikbare  plaats op het gelijkvloers. Bij een standaardlevering worden de toestellen dus niet uitgepakt, geïnstalleerd of naar een verdieping gebracht. Tegen beperkte extra vergoeding  kunt u een installatie wel bijbestellen voor huishoudtoestellen (zie afzonderlijke categorie  en tabblad  "extra service"). Deze extra service dient vooraf besteld te worden.

De levering wordt steeds vooraf met u telefonisch of per mail vastgelegd en bevestigd. De levering gebeurt steeds door één persoon, zodat voor zeer grote, zwaardere toestellen de hulp van de klant nodig kan zijn.

 

Levering in kelder of op verdieping

Standaard worden er geen leveringen noch installaties voorzien in de kelder of op verdieping voor toestellen + 50 kg. Indien u toch een levering wenst in de kelder of op een verdieping dient u dit steeds vooraf overeen te komen met Electromania.be. Gelieve ons via mail of telefoon te contacteren voor concrete afspraken en offertes.

 

In ieder geval  verzoeken wij u de toegang van en de doorgang tot uw woning of appartement vrij te maken van obstakels, om zo beschadigingen aan uw nieuwe apparaat of uw eigendommen te voorkomen. Mocht er, ondanks de uiterste zorgvuldigheid die onze vervoerders betrachten, tijdens de aflevering toch schade aan uw eigendommen worden veroorzaakt, dan dienen zij hiervan een aantekening te maken op de factuur of pakbon en direct een schaderapport op te stellen. Dit rapport wordt door u en de vervoerder  ondertekend. Wij verzoeken u dit tevens onmiddellijk per mail aan ons kenbaar te maken

 

Levertermijnen 

Leveringstermijn van een toestel is steeds na te vragen via mail (voor of na bestelling). 

Electromania voorziet volgende levertijden (In België):

- indien op voorraad bij Electromania.be  (zie icoon "direct leverbaar" of "promo op stock") : 1-3 werkdagen
- indien op voorraad bij de fabrikant / importeur 2 tot 5 werkdagen (levertijd via mail aan te vragen)
- indien niet op voorraad dan gelden de door de fabrikant / importeur aangegeven levertijden. (levertijd via mail aan te vragen)

Electromania.be is, indien zij zelf de producten niet op voorraad heeft, afhankelijk van de prestaties van haar toeleveranciers en gaat uit van de door de toeleveranciers verstrekte gegevens. 

 

Verzendkosten

De verzendkosten worden in regel steeds aangerekend op basis van het totale gewicht van uw zending, ongeacht het aantal producten of pakketten. De basistarieven vindt u hieronder. De transportrisico’s zijn steeds ten laste van Electromania. Voor toestellen met een beperkt gewicht maar een hoge waarde of toestellen met speciale of mindere standaardverpakking kunnen uitzonderlijk een hoger verzendtarief aangerekend worden (met een maximumtarief gelijk aan dat van een verzending van +30kg, zie onder). De verzendkosten voor elk toestel staan vermeld op de detailpagina van elk product (in de box bovenaan, onder de prijs).
 

Verzendkosten België

Aangeduide gewichtsklasse   Kost incl. BTW
Zendingen tot 15 kg                   € 8,-
Zendingen van 15 tot 30 kg      € 15,-
Zendingen vanaf 30 kg              € 30,-

 

Verzendkosten Nederland

Aangeduide gewichtsklasse   Kost incl. BTW
Zendingen tot 15 kg                   € 15,-
Zendingen van 15 tot 30 kg      € 25,-
Zendingen vanaf 30 kg              € 55,-

 

Voor afleveringen buiten België of Nederland, gelieve ons te contacteren voor opgave van de kosten.

 

 

Verzendrisico's

Bij levering aan huis door Electromania of door een externe transporteur in opdracht van Electromania zijn de transportrisico’s ten laste van Electromania. Schade aan een toestel dienst steeds binnen de 48u na levering per mail gemeld worden.

 

Extra Service voor Huishoudtoestellen

De extra service moet besteld worden per nieuw toestel waarvoor u deze service wenst en wordt bij de kosten van de standaardlevering (=transportkost) bijgeteld. Electromania.be biedt volgende extra service mogelijkheden.

 

1. Terugname oud toestel

Bij afhaling van uw nieuw toestel mag u uwoud toestel steeds gratis achterlaten op het afhaaladres. Bij levering aan huis kunt u uw oud toestel voor terugname meegeven. Het toestel dient afgekoppeld te zijn en klaar te staan op de drempel. Deze service is gratis, maar dient wel aangevaagd te worden bij plaatsing bestelling. 

 

2. Volledige installatie

Deze service omvat:

o         Loskoppelen oud toestel, uitbouwen van het oude inbouwtoestel

o         Uitpakken nieuw toestel

o         Plaatsen of inbouwen en aansluiten  nieuw toestel op de reeds aanwezige  water-, gas- en elektriciteitsleidingen.

o         Afvoeren oud toestel en verpakking nieuw toestel.

Deze service kunt u aanduiden in de rubriek “extra service“en kan besteld worden  voor elk nieuw toestel dat u wil laten installeren.

Voor volledige installatie binnen België brengt Electromania.be de volgende kosten per toestel - exclusief voormelde standaard transportkosten per zending -   in rekening:

  

 

 VRIJSTAANDE toestellen Kost
incl. BTW
   INBOUW toestellen  Kost
incl. BTW
 Koelkast / Diepvries € 20,-    Koelkast  € 30,-
 Was- / Droogmachine € 25,-    Kookplaat  € 30,-
 Vaatwasser € 25,-    Dampkap € 50,-
 Fornuis 60 cm  € 25,-    Vaatwasser € 50,-
 Fornuis 90 cm  € 40,-    Stoomoven € 50,-
 Side by Side € 40,-   Espresso € 50,-

 




Betaalmethodes

  

Volgens het tijdstip van betalen en de afhaal- of verzendkeuze, zijn er volgende betaalmogelijkheden. Behoudens de rembourskosten, zijn alle onderstaande betaalwijzen volledig kosteloos; zowel online als in het afhaalcentrum-toonzaal.

1.  Online betaling met bank- of kredietkaart (Bancontact, VISA, Mastercard)
Bij deze keuze in  het orderproces, wordt de betaling automatisch online verwerkt via de beveiligde  website van Ogone. Nadat de  gekozen betaalformule  succesvol is beëindigd, kan u het  bestelproces afronden. Electromania ontvangt  de bevestiging van de betaling samen met de bestelling en kan  deze  (indien beschikbaar)  dan ook onmiddellijk uitvoeren. Voor grotere bedragen dient u vooraf uw betaallimieten te controleren of tijdelijk te laten aanpassen.

 

2.  Netbanking
Indien u beschikt over een bankrekening KBC of Belfius, kan u uw bestelling  eveneens online betalen tijdens het bestelproces met de betaalknop KBC of Belfius. Electromania ontvangt  de bevestiging van de betaling samen met de bestelling en kan  deze  (indien beschikbaar)  dan ook onmiddellijk uitvoeren.

 

3.  Vooruitbetalen met overschrijving
U kan uw bestelling eveneens vooraf betalen met overschrijving ten gunste van
BIT Marketing BVBA
Lindenstraat  76
9100 Sint-Niklaas

IBAN BE28 7370 1710 8520
BIC KREDBEBB

met in de mededeling uw ordernummer.
Uiteraard moet uw betaling door ons geregistreerd  zijn voordat  de afhaling of levering kan plaatsvinden.

 

4.  Cash
Bij afhaling van uw bestelling  in het afhaalcentrum kunt u cash betalen.

 

5.  Bankterminal
Tevens  aanvaarden wij volgende bank- en kredietkaarten:
Bancontact – Mister Cash -  VISA – Mastercard.
Voor deze betaalservice worden geen kosten aangerekend. Voor grotere bedragen dient u vooraf uw betaal- of kredietlimieten te controleren of (tijdelijk) te laten aanpassen.


6.  ECO Cheque
Electromania aanvaardt  een volledige of gedeeltelijke betaling met ECOcheques (voor toestellen die daarvoor in aanmerking komen). Met Eco cheques kunt u zowel betalen bij afhaling, als bij levering aan huis (kies dan voor betaling rembours, punt 8). GLS die de kleine pakketten vervoert (zie verzendkosten + 8 euro) aanvaardt echter geen ecocheques als betaling. Indien u een zending wenst te betalen met ecocheques voor kleine pakketten (verzendingskosten + 8 euro) gelieve ons dan te contacteren.

 

7.  Bankcheque
Electromania aanvaardt  betaling met bankcheque (bij voorkeur voor grote bedragen). De bankcheque; uitgeschreven door de bank zelf, dient op naam gezet van de Bit Marketing BVBA of op naam van de klant, die deze dan endosseert  ten gunste van Bit Marketing BVBA.

 

8.  Betaling bij levering aan huis (onder rembours)
Voor deze service worden naast de transportkosten, ook rembourskosten aangerekend  (6 EUR incl. BTW). De betaalmogelijkheden  (cash, bankterminal, ECOcheque, bankcheque) zijn evenwel afhankelijk van de uitvoerder van het transport.  Deze  worden u dan ook steeds medegedeeld bij de bevestiging van de geplande  levering. Dit gebeurt steeds vooraf  per mail en/of  telefoon.

Uitzonderingen:

Voor kleine pakketten (verzending met GLS zie zendingen + 8 euro) kan er niet betaald worden met ecocheques. GLS aanvaardt geen ecocheques als betaling. Indien u wenst te betalen met ecocheques maar uw zending zal worden geleverd met GLS gelieve ons te contacteren. GLS aanvaardt ook geen remboursbetalingen in het buitenland.

 

 



 




Showroom

 

U bent steeds van harte welkom in onze showroom!

 

Electromania is de grootste onafhankelijke internetwinkel van België, waar je nu ook kunt binnenwandelen. In onze showroom van 400m² kunt u een gevariëerd aanbod aan electro-toestellen ontdekken. Hier vindt u zowel de best verkopende als de exclusieve toptoestellen binnen elke productcategorie. Ons winkelpersoneel staat graag tot uw dienst voor koophulp. De prijzen in de showroom zijn steeds dezelfde als die op de website. Alle toestellen in de showroom zijn standaard ook steeds leverbaar uit stock (1500m² magazijn).

 

Locatie

Electromania.be

Lindenstraat 76

9100 Sint-Niklaas

België

 

Openingsuren showroom

Maandag 9u00 tot 17u30
Dinsdag 9u00 tot 17u30
Woensdag 9u00 tot 17u30   ****
Donderdag 9u00 tot 17u30 
Vrijdag 9u00 tot 17u30
Zaterdag 9u00 tot 15u30
Zondag Gesloten

 

 

Algemene vragen

Mail: info@electromania.be

 

Logistiek en naverkoop

Mail: winkel@electromania.be 

Tel: 0032 (0)3 765 18 08, druk 1

 

Koophulp inbouw + offertes

Mail:  verkoop@electromania.be 

Tel: 0032 (0)3 765 18 08, druk 2

Belangrijk: laagste-prijs-garantie kan enkel per mail aangevraagd worden

 

Voor hulp bij de keuze van uw keukentoestellen, kan u best een afspraak maken via verkoop@electromania.be.

Zo kunnen we tijd voor u vrij maken en vermijden we lange wachttijden.

 

Koophulp vrijstaand witgoed en klein elektro + prijsaanvragen

Mail: verkoop@electromania.be

Belangrijk: laagste-prijs-garantie kan enkel per mail aangevraagd worden

 

Informatie over een lopend order

Mail: winkel@electromania.be

 

In de media

 

 

Foto's

 




Garantie

 

Wij garanderen dat de door ons geleverde producten voldoen aan de eisen van bruikbaarheid, betrouwbaarheid en levensduur zoals deze door partijen bij de koopovereenkomst in redelijkheid zijn bedoeld, en staan daarmede in voor de fabrieksgarantie van het aan u geleverde product.

De garantietermijn van Electromania komt minimaal overeen met de fabrieks-garantietermijn, bepaald volgens Belgische wetgeving. Deze garantie geldt niet ingeval van kennelijk verkeerd of onoordeelkundig gebruik, nalatig onderhoud of opzettelijke beschadiging. Bovendien vervalt de aanspraak op garantie indien anderen dan de fabrikant of de door hen aangewezen monteurs zonder toestemming van Electromania.be of de fabrikant herstel- of andere werkzaamheden aan het product hebben verricht.

Indien u een defect heeft geconstateerd binnen de garantietermijn dan dient u dit steeds schriftelijk of per email aan ons kenbaar te maken. Wij kunnen u dan in contact brengen met de service onderneming van de fabrikant zodat het defect snel en naar tevredenheid verholpen kan worden. U kan er ook steeds voor opteren om de producten terug te brengen of terug te sturen naar onze klantendesk (eventueel door toedoen van onze collidienst indien u dit wenst). Wij doen dan het nodige voor de opvolging van de herstelling in nauw overleg met de leverancier-fabrikant.

Ingeval u bij controle van de levering of eerste gebruik vaststelt dat de levering niet conform uw bestelling is, zijnde onjuist, onvolledig, beschadigd, defect…dan dient u hiervan electromania.be onverwijld en omstandig in te lichten via email en dit binnen de 48u na de levering. Electromania neemt uw klacht in behandeling en zal u per email of telefonisch de oplossing of regeling bevestigen. Ingeval van een terugzending noodzakelijk is verwijzen wij naar de bepalingen van art. 2.7 (vermelding retournummer en in originele verpakking).

 




Algemene voorwaarden

 

1. Algemeen

Deze voorwaarden zijn van toepassing op de verkoop van producten en op alle  overeenkomsten met ondernemingen, instellingen en personen die  met electromania.be werden afgesloten hetzij via het Internet, per fax , per brief of per telefoon. 

 

Alle opdrachten worden slechts op de navolgende voorwaarden uitgevoerd, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen en zulks door electromania.be  schriftelijk is bevestigd.
Door het plaatsen van een bestelling geeft u te kennen dat u met de leverings- en betalingsvoorwaarden akkoord gaat. Electromania.be behoudt zich steeds het recht voor de leverings- en/of betalingsvoorwaarden te wijzigen.


Indien ten aanzien van bepaalde, bij deze voorwaarden geregelde onderwerpen, afwijkingen zijn overeengekomen, blijven de voorwaarden en garantiebepalingen voor het overige op die overeenkomst van kracht. Overeengekomen afwijkingen gelden nimmer voor meer dan een overeenkomst, tenzij wederom telkenmale schriftelijk is bevestigd.

 

2. Verkoopsvoorwaarden

 

2.1   Prijzen

 

Alle vermelde prijzen op de website zijn inclusief BTW (21%) en exclusief:

            - eventuele verwijderingsbijdrage

            - de verzendkosten (zie 5)

           -  kosten van eventuele gevraagde extra service (zie 6)

           -  kosten van de gekozen betalingswijze (zie 7).

De factuur wordt u steeds bezorgd samen met de levering.

 

Alle aanbiedingen van electromania.be  zijn vrijblijvend. Aanbiedingen geschieden onder voorbehoud van beschikbaarheid van product. Wanneer een product onverhoopt niet meer leverbaar is, wordt u per e-mail op de hoogte gebracht en eventueel een alternatief aangeboden.

Electromania.be heeft steeds het recht prijzen te wijzigen omwille van wettelijke noodzaak of prijsverhogingen vanwege haar leveranciers  en heeft tevens steeds het recht  eventuele typefouten te corrigeren. Wanneer u hierdoor zou worden benadeeld, wordt u op de hoogte gesteld. U heeft dan het recht uw bestelling te annuleren.

 

2.2   Afbeeldingen en specificaties

 

Voor alle afbeeldingen, foto’s, tekeningen, technische specificaties zoals gegevens betreffende gewichten, afmetingen, kleuren, e.d.  op de internetsite van electromania.be  gelden de gebruikelijke toleranties. Deze zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

 

2.3   Levertermijnen - annulering

 

Electromania voorziet volgende levertijden (in België):

- indien op voorraad bij Electromania.be  (zie icoon "direct leverbaar" of "promo op stock") : 1-3 werkdagen
- indien op voorraad bij de fabrikant / importeur 2-5 werkdagen (levertijd via mail aan te vragen)
- indien niet op voorraad dan gelden de door de fabrikant / importeur aangegeven levertijden. (levertijd via mail aan te vragen)

Electromania.be is, indien zij zelf de producten niet op voorraad heeft, afhankelijk van de prestaties van haar toeleveranciers en gaat uit van de door de toeleveranciers verstrekte gegevens. Opgegeven levertijden zijn nooit te beschouwen als bindende termijn, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Bij overschrijding van de indicatieve afleveringstermijn heeft u geen recht op enige schadevergoeding. Electromania.be heeft altijd het recht in gedeelten af te leveren. Voorziene data zijn steeds indicatief en opgesteld aan de hand van de leverdata die wij doorkrijgen van de leverancier. Deze kunnen ten alle tijde wijzigen.

 

U heeft, nadat de wettelijke levertermijn van 30 dagen is verstreken de mogelijkheid om de koop ongedaan te maken tenzij vooraf uitdrukkelijk een langere levertermijn werd overeengekomen.

 

Indien u weigert de bestelde goederen bij levering te ontvangen en te betalen dient u de daaruit voor Electromania.be voortkomende kosten, schaden en rentes te vergoeden.

 

2.4   Zichttermijn op verkoop op afstand

Op alle online aankopen (aangemaakt via de website) geldt een zichttermijn van 14 dagen. Na het verstrijken van de zichttermijn van 14 werkdagen wordt de koopovereenkomst een feit. Voor zover niet anders aangegeven, heeft u na ontvangst van de bestelling gedurende een periode van 14 werkdagen het recht om zonder opgave van redenen de koopovereenkomst schriftelijk te ontbinden en de bestelling binnen dezelfde termijn terug te zenden of te ruilen voor andere producten. Eventueel gedane betalingen zullen binnen 14 dagen worden teruggestort, mits afhouding van eventueel gemaakte transport en betalingskosten. Elke terugzending dient vooraf gemeld via email aan electromania.be en wordt bevestigd door toekenning van een retournummer.

 

Tijdens de zichttermijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – in zoverre mogelijk - in de originele staat en in originele verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Indien aan bovenvermelde voorwaarden niet werd voldaan behoudt electromania het recht kosten aan te rekenen voor de retour of retour te weigeren. Eventueel gedane betalingen zullen binnen 14 dagen worden teruggestort, mits afhouding van eventueel gemaakte transport en betalingskosten.
 

De zichttermijn is niet van toepassing op:

- Door Electromania gemaakte offertes/aanbiedingen die door de klant uitdrukkelijk schriftelijk bevestigd werden voor aankoop. Op het moment van schriftelijke bevestiging van aankoop door de klant wordt de koop onmiddellijk een feit.

- Aankopen op firma (B2B). Zichttermijn is enkel geldig op particuliere aankopen.

- Producten die uniek voor de koper gemaakt zijn, bijvoorbeeld fornuizen AGA, Falcon, Boretti.
- Producten die verzegeld waren, en waarvan de verzegeling verbroken is.

 

Voor bovenstaande gevallen kan de annulatie geweigerd worden, of kunnen annulatiekosten doorgerekend worden.


3. Betalingsvoorwaarden     

Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, kan de levering slechts plaatsvinden nadat de betaling van de bestelling is ontvangen. Electromania biedt u de keuze uit volgende betalingsmogelijkheden:

1. Rembours

U ontvangt uw bestelling en controleert de inhoud of het in een goede staat bij u bezorgd is. U betaalt dan pas contant (geen cheques) aan de collidienst. Voor deze service rekenen wij 6 EUR (BTW inclusief) extra.

2. Vooruit betalen

U maakt het totaalbedrag van de order over naar bankrekeningnummer 737-0171085-20 op naam van BIT Marketing BVBA, Lindenstraat 76 te Sint-Niklaas met in de mededeling uw ordernummer.
Nadat electromania.be uw betaling ontvangt op de rekening , wordt uw order verwerkt.

3. Netbanking

Via een betaalknop KBC en BELFIUS op de website kan u als klant van voormelde banken uw bestelling tegelijk online betalen. Wij ontvangen hiervan onmiddellijk de bevestiging van uw bank en kunnen uw order dan ook onmiddellijk verwerken.

4. Cash of Bancontact (bij afhaling)

Bij afhaling van uw product in het afhaalpunt kunt u cash betalen of met bancontact.

5. VISA en MASTERCARD

Deze kaarten kunt u zowel gebruiken voor een online betaling als in de winkel zelf.

6. ECO cheques

Electromania aanvaardt ECO cheques! Indien u de bestelling zelf afhaalt kunt u de ECO cheques afgeven bij afhaling (“betaling bij afhaling”). Het eventuele saldo kunt u dan betalen met Bancontact, cash, Visa of Mastercard. Indien u levering aan huis wenst van de bestelling moet gekozen worden voor “Betalen bij levering” (+ 6 EUR rembourskost). De ECO cheques kunnen dan afgegeven worden aan de transporteur bij levering. Het eventuele saldo dient cash betaald te worden. Kleine pakketten (onder 20 kg en met transportkosten 8 euro) worden verstuurd met GLS. GLS aanvaardt echter geen ecocheques. Indien u een klein pakket wenst te betalen met ecocheques gelieve ons dan telefonisch te contacteren.

 

Betalingstermijn

Electromania verkoopt noch op afbetaling, noch met betalingstermijnen. Een toestel dat afgehaald of geleverd werd moet steeds voldaan zijn, hetzij op voorhand betaald, hetzij op het moment van afhaling/levering. Na akkoord van Electromania kan uitzonderlijk een betalingstermijn van 1 week bekomen worden. De geleverde toestellen dienen dan betaald te worden via overschrijving de week volgend op de datum van afhaling/levering. Tenzij anders afgesproken (schriftelijk) behoudt Electromania het recht bij gebrek aan betaling binnen deze betalingstermijn een administratieve kost in rekening te brengen gaande tot 10% van het orderbedrag, met een minimum van 50 EUR. Na elke aanmaning tot betaling (maximaal 1 per maand) kan dezelfde administratieve kost toegevoegd worden.

 

4. Afhaal- en verzendservice

 

4.1 Afhaalservice
Alle bestellingen kunnen gratis afgehaald worden in ons afhaalpunt. Zodra uw bestelling klaarstaat nemen wij telefonisch contact met u op.

 

Maandag         9u00 tot 17u30       
Dinsdag        9u00 tot 17u30
Woensdag   9u00 tot 17u30 
Donderdag   9u00 tot 17u30
Vrijdag          9u00 tot 17u30
Zaterdag 9u00 tot 15u30
Zondag   Gesloten

 

Bij afhaling nieuw toestel kunt u uw oude toestel kosteloos achterlaten.

 

4.2 Afhaaladres / Klantendesk / Showroom
Electromania.be
Lindenstraat 76

9100 Sint-Niklaas

 

4.3 Standaard verzendservice
In algemene regel worden uw bestellingen bij u afgeleverd in verpakking tot achter de eerste deur van het woonadres (= drempellevering) of in overleg - onder voorbehoud - op een andere door u gewenste, goed bereikbare plaats. Bij een standaardlevering worden de toestellen niet uitgepakt, niet geïnstalleerd en wordt uw oud toestel niet afgekoppeld. Tegen beperkte extra betaling kunt u deze service wel bijbestellen voor huishoudtoestellen (zie "extra service"). Deze extra service dient vooraf aangevraagd en besteld te worden.

Wij verzoeken u de toegang van en de doorgang tot uw woning of appartement vrij te maken van obstakels, om zo beschadigingen aan uw nieuwe apparaat of uw eigendommen te voorkomen. Mocht er, ondanks de uiterste zorgvuldigheid die onze bezorgmedewerkers betrachten, tijdens de aflevering toch schade aan uw eigendommen worden veroorzaakt, dan dienen zij hiervan een aantekening te maken op de factuur en direct een schaderapport op te stellen. Dit rapport wordt door u en de bezorgmedewerker ondertekend. Wij verzoeken u dit tevens schriftelijk aan ons kenbaar te maken.

 

4.4 Verzendkosten
De verzendkosten worden in regel steeds aangerekend op basis van het totale gewicht van uw zending, ongeacht het aantal producten of pakketten. De basistarieven vindt u hieronder. De transportrisico’s zijn steeds ten laste van Electromania. Voor toestellen met een beperkt gewicht maar een hoge waarde kan uitzonderlijk een hoger verzendtarief aangerekend worden (met een maximumtarief gelijk aan dat van een verzending van +30kg, zie onder). De verzendkosten voor elk toestel staan vermeld op de product detailpagina (in de box bovenaan, onder de prijs).
Verzendkosten België

Aangeduide gewichtsklasse   Kost incl. BTW
Zendingen tot 15 kg                   € 8,-
Zendingen van 15 tot 30 kg      € 15,-
Zendingen vanaf 30 kg              € 30,-

Verzendkosten Nederland

Aangeduide gewichtsklasse   Kost incl. BTW
Zendingen tot 15 kg                   € 15,-
Zendingen van 15 tot 30 kg      € 25,-
Zendingen vanaf 30 kg              € 55,-

Voor afleveringen buiten België of Nederland, gelieve ons te contacteren voor opgave van de kosten.

 

4.5 Verzendrisico’s
Bij levering aan huis door Electromania of door een externe transporteur in opdracht van Electromania zijn de transportrisico’s ten laste van Electromania. Schade aan een toestel dienst steeds binnen de 48u na levering per mail gemeld te worden met foto's van de beschadiging alsook foto's van de verpakking. Het vervoer is ongeacht enig tegenstrijdig beding onderworpen aan de bepalingen van het CMR  verdrag. Belangrijk hierbij is dat de klant/ontvanger van het pakket zijn geleverde goederen controleert. Controleer aan de deur of de verpakking van uw toestel al of niet zichtbaar beschadigd is aan alle kanten van het pakket. Indien u beschadiging vaststelt - hoe licht dan ook, een put; een deuk - dient u dit zo exact mogelijk te melden op de pakbon of terminal van de chauffeur. Ten alle tijden dient de verpakking bijgehouden te worden . Enkel en alleen op deze manier kan er bij eventuele schade aan het toestel een schadeclaim worden ingediend. Indien de verpakking onbeschadigd is en achteraf blijkt dat het toestel toch beschadigd is, dient u deze onbeschadigde verpakking bij te houden. Zonder verpakking kan er geen schadeclaim worden ingediend. Voor elke claim tot schadevergoeding dienen er steeds foto's opgestuurd te worden van zowel de beschadiging aan het toestel alsook de (on)beschadigde verpakking.

Belangrijk hierbij is dat de klant zijn geleverde goederen controleert. Controleer aan de deur of de verpakking van uw toestel al of niet zichtbaar beschadigd is aan alle kanten van het pakket. Indien u beschadiging aan de verpakking vaststelt –hoe licht dan ook; een put, een deuk - dient u dit zo exact mogelijk te melden op de pakbon of terminal van de chauffeur. Enkel en alleen op deze manier kan er bij eventuele schade aan het toestel, een schadeclaim worden ingediend bij de transporteur. Indien de verpakking onbeschadigd is en achteraf blijkt dat het toestel toch beschadigd is, gelieve dan zeker de intacte verpakking bij te houden. U als ontvanger van de zending behoudt steeds het recht om uw toestel te controleren op beschadigingen.  

 

 5.  Extra Service voor Huishoudtoestellen

De extra service moet besteld worden per nieuw toestel waarvoor u deze service wenst en wordt bij de kosten van de standaardlevering (=transportkost) bijgeteld. Electromania.be biedt volgende extra service mogelijkheden.

 

5.1  Afvoeren oud toestel

Bij afhaling van uw nieuw toestel mag u een gelijkaardig oud toestel steeds gratis achterlaten op het afhaaladres. Bij levering aan huis kunt u een oud toestel retour meegeven. Het toestel dient afgekoppeld te zijn en aan de deur staan voor een vlotte afhaling. Deze service is gratis, maar dient wel aangevaagd te worden bij plaatsing bestelling. 

5.2  Volledige installatie

 

Deze service omvat:

o         Loskoppelen oud toestel, uitbouwen van het oude inbouwtoestel

o         Uitpakken nieuw toestel

o         Plaatsen of inbouwen en aansluiten  nieuw toestel op de reeds aanwezige  water-, gas- en elektriciteitsleidingen.

o         Afvoeren oud toestel en verpakking nieuw toestel.

 

Deze service kunt u aanduiden in de rubriek 'extra service' en kan besteld worden  voor elk nieuw toestel dat u wil laten installeren.

 

Deze service omvat geen levering op verdiepingen, tenzij na overleg anders overeengekomen. Amerikaanse koelkasten worden enkel op gelijkvloers geïnstalleerd.

 

Voor volledige installatie binnen België brengt Electromania.be de volgende kosten per toestel - exclusief voormelde standaard transportkosten per zending -  in rekening:

 

 

 

 VRIJSTAANDE toestellen Kost
incl. BTW
   INBOUW toestellen  Kost
incl. BTW
 Koelkast / Diepvries € 20,-    Koelkast  € 30,-
 Was- / Droogmachine € 25,-    Kookplaat  € 30,-
 Vaatwasser € 25,-    Dampkap € 50,-
 Fornuis 60 cm  € 25,-    Vaatwasser € 50,-
 Fornuis 90 cm  € 40,-    Stoomoven € 50,-
 Side by Side € 40,-    Espresso € 50,-

  

 

 

6. Garantie

Wij garanderen dat de door ons geleverde producten voldoen aan de eisen van bruikbaarheid, betrouwbaarheid en levensduur zoals deze door partijen bij de koopovereenkomst in redelijkheid zijn bedoeld, en staan daarmede in voor de fabrieksgarantie van het aan u geleverde product.

De garantietermijn van Electromania komt overeen met de fabrieks-garantietermijn, bepaald volgens Belgische wetgeving. Deze garantie geldt niet ingeval van kennelijk verkeerd of onoordeelkundig gebruik, nalatig onderhoud of opzettelijke beschadiging. Bovendien vervalt de aanspraak op garantie indien anderen dan de fabrikant of de door hen aangewezen monteurs zonder toestemming van Electromania.be of de fabrikant herstel- of andere werkzaamheden aan het product hebben verricht.

Indien u een defect heeft geconstateerd binnen de garantietermijn dan dient u dit steeds schriftelijk of per email aan ons kenbaar te maken. Wij kunnen u dan in contact brengen met de service onderneming van de fabrikant zodat het defect snel en naar tevredenheid verholpen kan worden. U kan er ook steeds voor opteren om de producten terug te brengen of terug te sturen naar onze klantendesk (eventueel door toedoen van onze collidienst indien u dit wenst). Wij doen dan het nodige voor de opvolging van de herstelling in nauw overleg met de leverancier-fabrikant.

Ingeval u bij controle van de levering of eerste gebruik vaststelt dat de levering niet conform uw bestelling is, zijnde onjuist, onvolledig, beschadigd, defect…dan dient u hiervan electromania.be onverwijld en omstandig in te lichten via email en dit binnen de 7 werkdagen na de levering. Electromania neemt uw klancht in behandeling en zal u per email of telefonisch de oplossing of regeling bevestigen. Ingeval van een terugzending noodzakelijk is verwijzen wij naar de bepalingen van art. 2.7 (vermelding retournummer en in originele verpakking).

 

7. Wet op de privacy  - gebruik persoonsgegevens

Alle persoonsgegevens waarover electromania.be beschikt ingevolge  het aanmaken van uw account bij het  plaatsen van uw bestelling, worden aangehouden in een klantenbestand en enkel aangewend voor uitvoering van  onze facturatie en levering en kunnen alleen in verband daarmee aan derden ter beschikking worden gesteld.
Elke persoon geregistreerd in onze databank heeft te allen tijden het recht op inzage tot zijn gegevens en het recht zich te laten verwijderen uit onze databank. Wijzigingen in klantgegevens kunnen door de klant zelf aangebracht worden in de klant account of via mail. Zich laten verwijderen uit de databank kan via mail naar info(at)electromania.be.

Electromania.be respecteert de privacy van de gebruikers van de internetsite en draagt zorg voor de vertrouwelijke behandeling van uw persoonlijke gegevens. Indien electromania.be gebruikt maakt  van uw klantengegevens voor het versturen van mailings, zal elke mail instructies bevatten om uzelf  uit de mailinglist te verwijderen.

 

8. Overmacht

Electromania.be  is niet aansprakelijk, indien en voor zover haar verbintenissen niet kunnen worden nagekomen ten gevolge van overmacht.

Onder overmacht wordt verstaan elke vreemde oorzaak, alsmede elke omstandigheid, welke in redelijkheid niet voor haar risico behoort te komen. Vertraging bij of wanprestatie door onze toeleveranciers, vervoersmoeilijkheden, werkstakingen, overheidsmaatregelen, vertragingen in de aanvoer, nalatigheden van leveranciers en/of fabrikanten van electromania.be alsmede van hulppersonen, ziekte van personeel, gebreken in hulp- of transportmiddelen gelden uitdrukkelijk als overmacht.

Electromania.be  behoudt zich in het geval van overmacht het recht voor haar verplichtingen op te schorten en is tevens gerechtigd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, dan wel te vorderen dat de inhoud van de overeenkomst zodanig wordt gewijzigd dat uitvoering mogelijk blijft. In geen geval is electromania.be gehouden enige boete of schadevergoeding te betalen.

 

9. Afhandeling klachten en geschillen

Op alle overeenkomsten is het Belgisch recht van toepassing. Alle geschillen voortvloeiende uit een overeenkomst tussen electromania.be en de koper, welke niet in der minne kunnen geregeld worden, zullen behandeld worden door de bevoegde rechtbank van Antwerpen.
In het geval u een officiële klacht wenst duidelijk te maken verzoeken wij u deze aangetekend op te sturen naar onderstaand adres, met een kopie per mail naar
info@electromania.be.
BIT Marketing BVBA
T.a.v. Klantendesk
Lindenstraat 76

9100 Sint-Niklaas
België

Electromania verbindt zich ertoe een antwoord terug te sturen op elke klacht en dit binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van de klacht.
 




© Copyright 2005-2010 - BIT marketing BVBA
Webwinkel software door Woensdag - SEO door Woensdag & bSeen